Nieuwsbericht

Terug naar nieuws

Zo vind jij de beste werkgevers

Solliciteren
Tijdens het sollicitatieproces zijn werkgevers vooral op zoek naar de beste werknemers, maar wist je dat het ook andersom kan? Jij moet ook tevreden zijn met je potentiële werkgever. Je wilt namelijk met plezier naar je job gaan. Het is daarom belangrijk om niet alleen kritisch naar de vacature te kijken, maar ook naar het bedrijf dat de vacature plaatst. De bedrijfscultuur speelt namelijk een grote rol in de sfeer op je toekomstige werkplek. Personeelszaken, vriendelijke collega's, goede faciliteiten en extralegale voordelen zijn allemaal belangrijk. Je kunt op verschillende manieren je toekomstige werkgever zorgvuldig onder de loep nemen.
 
Het sollicitatieproces
 
Ben je aan het solliciteren? Dan kan je al ontzettend veel waardevolle informatie opdoen. Het sollicitatieproces spreekt namelijk boekdelen over de kwaliteit van een bedrijf. Dit begint bij de vragen die de recruiter stelt. Zijn ze zinvol? Probeert hij je echt te leren kennen? Daarnaast is het belangrijk dat er ruimte is voor jou. Jij moet je verhaal kunnen doen en de tijd krijgen om je kwaliteiten te communiceren. Daarnaast zouden potentiële groeimogelijkheden al meteen tijdens het sollicitatiegesprek ter sprake moeten komen. Zo merk je dat je jezelf kunt blijven ontwikkelen bij deze werkgever.

 

Lees ook: De vijf soorten bazen: welke wil jij?

 
Het internet is je vriend
 
Het internet is een bron van waardevolle informatie. Google je toekomstige werkgever dus eens en kijk op de website van het bedrijf. Zo leer je meer over de manier waarop het bedrijf zichzelf presenteert. Ook ervaringen van klanten of oud-werknemers zijn te vinden op fora en social media. Verdiep je hier ook eens in, maar blijf wel altijd kritisch. Niet alle slechte verhalen op het internet zijn namelijk waar.
 
De reputatie van je werkgever
 
De beste maatstaf voor een goede werkgever is de reputatie van het bedrijf. Deze spreekt namelijk boekdelen. Een goede reputatie bij klanten en werknemers betekent dat dit bedrijf kwaliteit levert en goed voor zijn werknemers zorgt. Je weet op deze manier zeker dat je met plezier naar je werk kunt gaan. Hoor je alleen maar slechte verhalen? Dan moet je misschien overwegen om nog wat kritische vragen te stellen over de bedrijfscultuur en over de regeling van personeelszaken. Better safe than sorry! 
 
Hoe wordt er gecommuniceerd?
 
Ieder bedrijf communiceert op zijn eigen manier. Bekijk daarom eens de website en de vacature van je toekomstige werkgever. Welke woorden staan centraal in iedere tekst? Sommige bedrijven hebben het vooral over kwaliteit en zorgzaamheid, terwijl een andere werkgever juist de nadruk legt op flexibiliteit en een proactieve houding. Deze woorden zeggen heel veel over de bedrijfscultuur. Let dus goed op deze kernwoorden en zoek een werkgever uit die waarden heeft die bij je passen.

 

Nu je weet hoe je de beste werkgever vindt, kun je op zoek naar de beste vacature! 

Kleuren is goed voor je gezondheid

Voel je wat stress of gejaagdheid? Neem een kleurboek en kleur de stress van je af!

Lees meer

Dit is waarom maandag een rotdag is

Veel mensen ervaren maandag als een echte rotdag. Dat is niet helemaal verwonderlijk, als je leest waarom...

Lees meer

Het succes van telaatkomers

Uit onderzoek blijkt dat laatkomers succesvol zijn. Mensen die vaak te laat komen, hebben vele kwaliteiten.

Lees meer

Digitalisering: een vooruitgang voor uitzendkracht en uitzendconsulent

Philippe De Backer, federaal minister van Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, bracht een bezoek aan de Konvert-collega's van Konvert Antwerpen. Een hele eer!

Lees meer