Niemand wordt echt blij van e-mailen. Het neemt veel tijd in beslag en vaak is het niet eens echt noodzakelijk. Wil je voorgoed van je overvolle inbox af zien te komen? Volg dan deze vijf tips.
Het ligt misschien voor de hand, maar meld je af voor iedere nieuwsbrief die je ontvangt. Meestal doe je er toch niks mee en wordt je inbox alleen maar gevuld met onbelangrijke reclame.
Het principe is simpel: des te meer mails je schrijft, des te meer mails je terugkrijgt. Voordat je een mail verstuurt, is het slim om te bedenken of mailen echt de beste manier is. Misschien kan je even bellen of bij een collega langsgaan.
Lees ook: 5 goede voornemens en hoe je ze kunt realiseren
Heb je ooit iemand gebeld met de vraag of hij of zij je mailtje heeft gekregen? In dit soort dringende situaties had je gewoon meteen kunnen bellen zodat jullie allebei weer een mailtje minder hoefden te beantwoorden.
Des te duidelijker je bent, des te minder mailtjes je nodig hebt om iets te regelen. Schrijf iedere mail met de volgende vragen in je achterhoofd: Aan wie schrijf ik deze mail? Waarom? En wat moet er gebeuren?
Complexe problemen of uitvoerige discussies horen eigenlijk niet in een mail thuis. Wanneer je iets moeilijks moet bespreken, kies er dan voor om een vergadering te organiseren. Dat is veel efficiënter en minder stressvol.
Een projectleider neemt veel hooi op zijn vork, nog net ietsje meer dan een werfleider. Alles wat je moet weten over deze job vind je terug in dit blogbericht!
Lees meerAls werfleider werken, is het iets voor jou? Ontdek welke (soft) skills je nodig hebt voor een job als werfleider en wat je kunt verdienen.
Lees meerWerken als metser: wat moet je kunnen en wat levert het op? Vind hier een uitgebreid antwoord op al jouw vragen.
Lees meerHeb je niet lang genoeg gestudeerd of niet het vereiste diploma voor de job? Met wat creativiteit en deze tips trek je toch de aandacht met je cv.
Lees meer