Nieuwsbericht

Terug naar nieuws

Stoppen met slechte gewoontes doe je zo

Werk / Privé
Slechte gewoontes hebben we allemaal. Ze maken vaak ongemerkt deel uit van je dagelijkse routine. Door deze onvruchtbare patronen te doorbreken, kun je heel wat positiviteit, energie en effectiviteit winnen. Stoppen met slechte gewoontes is niet altijd makkelijk. Dit artikel helpt je deze te herkennen en om te buigen. 
 
1. In de ban zijn van Social Media
 
Ga jij met Social Media slapen en sta je er 's morgens weer mee op? Dat is niet bevorderlijk voor je nachtrust of een goed begin van je dag. Leg je smartphone of tablet op zulke momenten weg, maar ook als je met iemand in gesprek bent. Geniet van het moment en elkaars gezelschap. Je meldingen uitzetten vermindert de verleiding om continu naar je scherm te turen.
 
2. Geen aandacht besteden aan je uiterlijk
 
Een verzorgd uiterlijk is een belangrijk onderdeel van je professionele houding. Hiermee laat je niet alleen bij anderen een goede indruk achter, maar het helpt jou ook meer gefocust te zijn en zelfverzekerder uit de hoek te komen. 
 
3. Je verliezen in gepieker
 
Piekeren is zonde van je energie en gemoedsrust. Je besteedt immers onnodig veel aandacht aan zaken waarover je geen controle hebt. Bovendien leidt het af van wat er aan de hand is in het hier en nu, waardoor je misschien belangrijke zaken mist. Doe wat je kunt als je iets aan een situatie kunt veranderen, maar laat het daarna zo snel mogelijk weer los.
 
4. Te weinig discipline hebben
 
Stoppen met slechte gewoontes vraagt om een beetje discipline. Geef jij je goede voornemens bij iedere verleiding meteen op? Wees dan wat strenger voor jezelf en hou vol. Dit geeft je uiteindelijk een veel beter gevoel dan die bevrediging van je behoeften op de korte termijn.
 
5. Te meegaand zijn
 
Merk je dat je eigenlijk altijd meegaat in de plannen van anderen, terwijl deze voor jou niet altijd goed zijn? Spring dan bewuster om met je eigen doelen en laat je er wat minder snel van afbrengen. Kom ook zelf eens met een voorstel.
 
6. Te weinig bewegen
 
Aan het einde van een lange werkdag lijkt je zetel een stuk uitnodigender dan de sportschool. Zet jezelf toch even over je vermoeidheid heen. Je zult zien dat je energie weer begint te vloeien zodra je in beweging bent.
 
7. Negatieve relaties voeden
 
Merk je dat je weinig energie hebt als je met bepaalde vrienden tijd hebt doorgebracht? Roept die ene collega steeds weer negatieve gevoelens bij je op? Probeer je contact met hen dan eens te minimaliseren en besteed je aandacht liever aan mensen die je steunen en inspireren. 
 
8. Vastzitten in je comfortzone
 
Je comfortzone voelt lekker veilig. Maar geprikkeld worden door iets nieuws is ook heel belangrijk. Probeer dus eens een andere hobby, spreek die interessante onbekende aan of bezoek dat nieuwe café. Geniet van het verfrissende gevoel dat stoppen met slechte gewoontes met zich meebrengt.
 

Kleuren is goed voor je gezondheid

Voel je wat stress of gejaagdheid? Neem een kleurboek en kleur de stress van je af!

Lees meer

Dit is waarom maandag een rotdag is

Veel mensen ervaren maandag als een echte rotdag. Dat is niet helemaal verwonderlijk, als je leest waarom...

Lees meer

Het succes van telaatkomers

Uit onderzoek blijkt dat laatkomers succesvol zijn. Mensen die vaak te laat komen, hebben vele kwaliteiten.

Lees meer

Digitalisering: een vooruitgang voor uitzendkracht en uitzendconsulent

Philippe De Backer, federaal minister van Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, bracht een bezoek aan de Konvert-collega's van Konvert Antwerpen. Een hele eer!

Lees meer