Soutien administratif et secrétariat

Enregistrer l'offre

Administratief medewerker douaneafdeling

Anvers

Temporaire option fixe - Temps Plein

Employé

Fonction

Voor onze klant, gevestigd in Haven Antwerpen, zijn wij op zoek naar een enthousiaste en dynamische administratief medewerker voor de douaneafdeling.

Functiebeschrijving:

Als administratief medewerker op de douaneafdeling ben je samen met je team verantwoordelijk voor de afhandeling van alle douaneformaliteiten binnen het logistieke proces, waaronder invoer-, doorvoer- en uitvoeractiviteiten. Je onderhoudt nauwe contacten met operationele medewerkers, klanten en diverse douanediensten voor het uitwisselen van informatie.

Het takenpakket omvat:

  • Het aanmaken van een dossier door registratie van ontvangen gegevens in het softwaresysteem;
  • Het controleren van de juistheid van de aangeleverde gegevens, douanecodes en -tarieven;
  • Het opstellen van documenten ter voorbereiding op en het doorsturen van de douaneaangifte;
  • Het opvolgen en afronden van opdrachten met betrekking tot de douanetransacties.

Qui cherchons-nous ?

  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare functie en/of heeft reeds gewerkt op een douaneafdeling of douanedocumenten verwerkt;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de meest gangbare douanedocumenten en je bent bereid om je kennis hierover verder uit te breiden;
  • Je werkt nauwkeurig en houd je daarbij aan de wettelijke regels en procedures;
  • Je beschikt over een dynamische persoonlijkheid, hebt een gevoel voor initiatief en de durf om de benodigde informatie te achterhalen;
  • Je kunt je aanpassen aan een variërend werkritme, afhankelijk van de diverse opdrachten;
  • Je kunt gemakkelijk diverse softwaretoepassingen gebruiken;
  • Je hebt uitstekende communicatievaardigheden, zowel in schrift als in woord, in het Nederlands en Engels;
  • Je bent bereid te werken in een flexibele werkplanning (werktijden tussen 7u en 18u);
  • Je beschikt over een rijbewijs B.

Que proposons-nous ?

  • Je komt terecht in een dynamische werkomgeving waar samenwerking en een hands-on mentaliteit hand in hand gaan binnen een customer service team van 11 personen.
  • Je werkt samen met collega’s die, net als jij, elke dag streven naar een uitstekende dienstverlening. Ze geloven dat leren en groeien samen gebeurt, en dat ze als team ook zorg dragen voor elkaar. Een gezonde balans tussen werkdruk en welzijn vinden ze dan ook belangrijk. 
  • Je krijgt ruimte voor persoonlijke en professionele groei door interne of externe opleidingen en de kans om je expertise verder uit te bouwen. 
  • Je kan rekenen op een marktconform salarispakket dat jouw kennis en ervaring naar waarde schat. 

Compétences liées à la fonction

  • Réceptionner les appels téléphoniques et les orienter vers les interlocuteurs demandés ou prendre des messages
  • Accueillir les personnes et identifier leur demande
  • Procéder à l'indexation, au classement et à l'archivage de documents
  • Suivre l'état des stocks, identifier les besoins en approvisionnement et établir les commandes
  • Réaliser des travaux de reprographie
  • Procéder à l'enregistrement, au tri, à l'affranchissement du courrier
  • Réaliser des opérations de saisie de courrier, de tableaux, ... selon les consignes
  • Constituer les dossiers administratifs et contrôler les données, leur mise à jour, les retours ou les relances
Ce poste est ouvert à tous, sans distinction de sexe.
Konvert Interim Vlaanderen VG.1537/BUCP W.INT.534 00134-406-20121024 20252-405-20210125 DG-LAV-044 Kvk 56585969