Enregistrer l'offre
Fonction
Heb jij een scherp oog voor detail, sterke onderhandelingsvaardigheden en een passie voor aankoopprocessen? Dan ben jij misschien wel de Purchase Officer die wij zoeken! Voor een dynamisch en groeiend productiebedrijf in Lommel zijn wij op zoek naar een gedreven aankoopprofessional die het verschil wil maken.
Jouw functie
Als Purchase Officer ben jij verantwoordelijk voor het volledige aankoopproces van materialen, componenten en diensten die nodig zijn voor een efficiënte productie en bedrijfsvoering. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen, zoals productie, logistiek en engineering, en onderhoudt duurzame relaties met (inter)nationale leveranciers.
Jouw takenpakket omvat onder andere:
-
Analyseren van aankoopbehoeften in samenwerking met interne stakeholders
-
Opvragen en vergelijken van offertes, onderhandelen over prijzen, levertermijnen en voorwaarden
-
Afsluiten en opvolgen van aankoopcontracten en raamovereenkomsten
-
Beheren en optimaliseren van de leveranciersportefeuille
-
Waken over de kwaliteit van aangekochte goederen en diensten in samenwerking met de kwaliteitsdienst
-
Actief meewerken aan kostenoptimalisatie en procesverbetering
-
Rapporteren over aankoopprestaties en KPI’s aan het management
-
Up-to-date houden van het ERP-systeem met betrekking tot inkoopgegevens
Qui cherchons-nous ?
-
Je beschikt over een bachelor- of masterdiploma, bij voorkeur in een economische of technische richting
-
Je hebt minstens 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie, idealiter binnen een productie- of maakbedrijf
-
Je bent analytisch sterk, nauwkeurig en resultaatgericht
-
Je communiceert vlot in het Nederlands en Engels, kennis van Duits is een plus
-
Je kan goed overweg met MS Office en hebt ervaring met ERP-systemen (kennis van Navision of Business Central is een troef)
-
Je bent een geboren onderhandelaar en weet steeds het evenwicht te bewaren tussen prijs, kwaliteit en leverbetrouwbaarheid
-
Je bent een teamspeler met een hands-on mentaliteit en kan ook zelfstandig werken
Que proposons-nous ?
-
Een voltijdse en afwisselende functie in een groeiende en innovatieve organisatie
-
Een open bedrijfscultuur met korte communicatielijnen
-
Ruimte voor initiatief, eigen inbreng en professionele ontwikkeling
-
Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, inclusief marktconform loon en extralegale voordelen
-
Een moderne werkomgeving met een hecht team van collega’s
Compétences liées à la fonction
- Définir et suivre les objectifs de performance des achats, analyser les résultats et identifier des axes de progrès
- Elaborer le cahier des charges type, contrat type, catalogue de référencement, ... et apporter un appui à l'équipe du service achat
- Superviser la sélection des fournisseurs et attribuer les marchés
- Mettre en place les modalités de suivi des fournisseurs pour proposer des axes d'évolution
- Définir et suivre le budget d'une structure
- Définir les orientations stratégiques (investissements, équipements, spécialisation, ...) d'une structure ou participer à leur définition
- Elaborer ou faire évoluer les procédures de gestion des achats de l'entreprise
- Coordonner l'activité d'un service et mener des actions de gestion de ressources humaines (recrutement, formation, ...)
- Suivre et mettre à jour les informations professionnelles et réglementaires
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.