Enregistrer l'offre
Fonction
Onze klant is een Europese marktleider in de productie van groenten en sauzen. Met vestigingen in Bree en Rijkevorsel, bewerken ze vers geoogste groenten en fruit tot voedingsproducten die gemakkelijk bewaard en geconsumeerd kunnen worden. Ze bieden een uitgebreid gamma aan producten, van langer houdbare groenten tot kant-en-klare soepen en sauzen. Het bedrijf hecht veel waarde aan kwaliteit en milieuvriendelijkheid, wat blijkt uit hun certificeringen en trouwe klanten. Onze klant heeft een krachtig sales team dat klanten in diverse segmenten zowel op de nationale als internationale markt uitstekend bedient. Momenteel zoeken ze een extra Account Manager die verantwoordelijk wordt voor het beheer van klantrelaties binnen het Retail/B2B-segment. Je bent verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van sterke klantenrelaties binnen jouw klantenportefeuille in Europa. In nauwe samenwerking met ons gespecialiseerde backoffice team zorg je voor een efficiënte en accurate afhandeling van klantvragen. Je onderhandelt over prijzen, sluit contracten af en neemt de uitdaging aan om groei in omzet te realiseren.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Opbouwen en onderhouden van sterke klantenrelaties binnen Europa.
- Efficiënte en accurate afhandeling van klantvragen in samenwerking met het backoffice team.
- Onderhandelen over prijzen en afsluiten van contracten.
- Analyseren van markt- en klantbehoeften en bieden van gerichte oplossingen.
- Regelmatig reizen naar klanten om hun behoeften te inventariseren en duurzame relaties op te bouwen.
- Actieve rol in de ontwikkeling van nieuwe producten, afgestemd op de marktvraag.
- Identificeren van kansen en inspelen op marktsegmenten.
- Optimaliseren van het salesproces en aanbieden van duurzame en efficiënte oplossingen.
- Deelname aan beurzen om inspiratie en verdere groei te stimuleren.
Qui cherchons-nous ?
- Bachelor diploma in een economische richting of gelijkwaardig door 5 jaar ervaring.
- Vertrouwd met de B2B of Retailmarkt; ervaring in de voedingssector is een plus.
- Ervaring met account planning en opvolging van service levels.
- Bereidheid om regelmatig te reizen naar klanten of prospects.
- Uitstekende beheersing van het Nederlands en goede kennis van het Engels.
- Sterke communicatieve vaardigheden en luistervaardigheid.
- Aantrekkelijk vinden van werken in een dynamische en veranderlijke omgeving.
- Nauw samenwerken met diverse afdelingen binnen de organisatie.
- Nuchtere mentaliteit en gewend om snel en doeltreffend beslissingen te nemen.
Que proposons-nous ?
- Stimulerende werkomgeving met vrijheid om ideeën verder uit te werken.
- Aantrekkelijke verloning met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen (gsm, wagen, etc.)
- Korting op eigen producten in de personeelswinkel.
- Dagelijks gratis soep, koffie en thee.
- Geen collectief verlof in de zomer.
Compétences liées à la fonction
- Coordonner l'activité des commerciaux et leur apporter un appui technique
- Suivre et analyser les données d'activité du service ou de la structure et proposer des axes d'évolution
- Réaliser le suivi des clients grands comptes de la structure et analyser le potentiel de clients/prospects
- Réaliser la veille concurrentielle des produits (marché, prix, nouvelles tendances, ...)
- Représenter l'entreprise lors de salons, foires, expositions, ...
- Elaborer la stratégie commerciale de l'entreprise et définir les plans d'actions annuels (promotion des produits, marchés à investir, ...)
- Concevoir le circuit de l'information du service commercial (réunions, notes, directives, ...) et échanger des informations avec les commerciaux
- Elaborer et gérer les budgets
- Organiser la force commerciale de l'entreprise (déploiement du réseau, formations commerciales, ...)
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.