Enregistrer l'offre
Fonction
Voor een wereldwijd marktleider in opslag, transport, logistiek en andere gerelateerde activiteiten rond organische en andere hoogwaardige producten, zoekt Konvert Interim Merksem een Customer Service medewerker. Als Customer Service Representative ga je, afhankelijk van je woonplaats, aan de slag op het hoofdkantoor in het centrum van Antwerpen of op de Amos site in Verrebroek te linkeroever.
Jouw takenpakket:
- Je bent verantwoordelijk voor het volledige dossierbeheer
- Je staat in voor de juiste communicatie naar andere afdelingen toe. Je staat dagelijks in contact met klanten, rederijen en betrokken afdelingen.
- Je neemt klantenorders aan en verwerkt deze volgens de procedure
- Je stuurt de logistieke afdeling (operations) aan
- Je boekt transporten bij de afgesproken rederij of transporteur en volgt deze op
- Je behandelt de nodige documenten en certificaten (commerciële, handel en / of douane)
- Je zorgt voor de voorbereiding van de facturatie
Qui cherchons-nous ?
- Je hebt een bachelordenkniveau
- Je hebt een eerste ervaring in een soortgelijke functie
- Je beschikt over basiskennis MS Office
- Je spreekt uitstekend Nederlands en goed Engels
- Je bent een teamplayer, communicatief, klantgericht en stressbestendig
Que proposons-nous ?
- Een hecht team waar je harde werk wordt gewaardeerd.
- Een marktconform salaris met extralegale voordelen (groepsverzekering, hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques).
- Een grote, logistieke speler waar je kan groeien
- Gemakkelijk bereikbaar
Compétences liées à la fonction
- Etablir un plan d'acheminement ou de post-acheminement de marchandises (prestataires, réservations, combinaison des modes de transport, ...)
- Etablir et contrôler les documents liés à la circulation internationale de la marchandise (facture douanière, Déclaration Administrative Unique -DAU-, lettre de crédit, ...)
- Préparer, suivre ou contrôler la facturation d'opérations de transit ou de douane (règlement fournisseurs, taxes douanières, Déclaration d'Echanges de Biens -DEB-, ...)
- Codifier la marchandise à partir du descriptif fourni par le client
- Traiter des dossiers particuliers (litiges, ...) ou transmettre au service concerné
- Suivre l'acheminement des marchandises, informer le client sur le déroulement et présenter des solutions en cas d'anomalies
- Développer un portefeuille de clients/prospects
- Informer et conseiller le client sur les formalités de circulation internationale des marchandises (dispositions légales, taxes, garanties, ...)
- Coordonner l'activité d'une équipe
- Collecter les documents d'expédition de la marchandise et constituer le dossier de la prestation (transit, douane, ...)
- Négocier les modalités de transport avec des compagnies aériennes, maritimes, fluviales, routières, ...
- Etablir les formalités administratives d'une prestation de transport (lettre de transport), LTA (aérien), BL (maritime), CMR (route), CIM (ferroviaire, ...)
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.