Enregistrer l'offre
Fonction
Ben jij een gedreven accountant met een passie voor cijfers én optimalisatie? Heb je een bachelor of master in Accountancy & Fiscaliteit of Handelswetenschappen en minstens 3 jaar ervaring? Dan hebben wij een uitdagende functie voor jou in een innovatieve en snelgroeiende organisatie binnen de logistieke sector.
Voor een toonaangevend bedrijf dat actief is in de supply chain voor de DIY- en tuinsector, zoeken wij een Hands-on Accountant voor de vestiging in Wommelgem.
Takenpakket:
- Je verzorgt de maand- en jaarafsluitingen;
- Je staat in voor de fiscale verplichtingen van twee entiteiten (btw, Intrastat, enz.);
- Je volgt het debiteurenbestand en het crediteurenbestand op;
- Je controleert en optimaliseert de financiële flow, inkomende en uitgaande facturaties, betalingen, debiteuren, provisies algemene kosten/opbrengsten;
- Je draagt bij aan externe audits;
- Je staat in voor het (mede)ontwikkelen, uitwerken, opvolgen en toezien op het volgen van procedures;
- Je neemt deel aan diverse ad-hoc projecten;
- Je rapporteert rechtstreeks aan de Business Controller en werkt nauw samen met je collega’s binnen het financiële team.
Qui cherchons-nous ?
- Je beschikt minstens over een bachelor of master in Accountancy-Fiscaliteit of Handelswetenschappen;
- Je hebt een brede achtergrond in fiscaliteit, boekhouding en algemene Finance processen met minstens 3 jaar ervaring;
- Je bent hands-on, leergierig en denkt in oplossingen;
- Je werkt gestructureerd en efficiënt, ook onder druk.
- Je respecteert deadlines;
- Je bent flexibel, proactief, assertief en een echte teamspeler;
- Je hebt een sterk cijfermatige inzicht en bezit goede communicatieve vaardigheden;
- Je bent zowel vlot in het Nederlands, Engels en kan je plan trekken in het Frans;
- Je hebt een goede kennis van Excel en ervaring met ERP-systemen (ervaring met JD Edwards of Qlik Sense is een troef);
- Je hebt ervaring en/of interesse in logistieke 4PL – 5PL modellen;
- Je bent idealiter voltijds beschikbaar of toch minimum 80%.
Que proposons-nous ?
- Een contract van onbepaalde duur in het hoofdkantoor te Wommelgem;
- Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen (een bedrijfswagen met tankkaart/laadpas, maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering);
- Ruimte voor persoonlijke groei en opleiding;
- De kans om actief bij te dragen aan optimalisatie en verandering;
- Een dynamische, ambitieuze werkomgeving met een informele en collegiale sfeer.
Compétences liées à la fonction
- Actualiser le paramétrage des systèmes de traitement des données comptables (taux de cotisation sociales, ...)
- Fiabiliser et valoriser des stocks (entrées, sorties) et la production, analyser l'ensemble des flux (achat matières premières, chiffre d'affaires, ...) et organiser des inventaires
- Contrôler et enregistrer les recettes de l'entreprise (saisie de paiement clients, édition de factures, relances, ...)
- Intervenir dans un domaine : Fiscalité
- Définir et suivre le budget d'une structure
- Procéder à la gestion d'un portefeuille de dossiers clients, présenter les arrêtés de comptes et dispenser des conseils en gestion
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.