Enregistrer l'offre
Fonction
Wij van Konvert Sint-Amandsberg zijn voor één van onze klanten op zoek naar een Claims Handler. Als claims handler, ben je verantwoordelijk voor de claims voor vloot- en aansprakelijkheid van zowel eigendom als geleasede voertuigen bij ongevallen en incidenten, evenals claims voor eigendomsschade, van aanmelding tot uiteindelijke afhandeling.
Taken en verantwoordelijkheden in deze functie omvatten:
- Je geeft advies over het indienen van een schadedossier bij onze verzekering, eventueel in overleg met de makelaar en/of juridische afdeling, die ook deel uitmaakt van je afdeling Legal, Risk & Insurance.
- Je opent nieuwe schadedossiers en verzamelt de benodigde informatie.
- Je beoordeelt het schadegeval op basis van dekking en aansprakelijkheid.
- Je stelt een volledig schadedossier samen door informatie te verifiëren en nauw samen te werken met betrokken collega’s om de nodige details te verzamelen.
- Je analyseert claims, monitort de voortgang en onderzoekt mogelijk frauduleuze claims, waarbij je de opvolging coördineert met de betrokken partijen.
- Je voert alle gerelateerde administratieve taken nauwkeurig en tijdig uit.
- Je onderhoudt contact met externe partijen (zoals de tegenpartij, makelaar, verzekeraars, experts, klanten, politie en advocaten) en interne afdelingen (zoals planning, boekhouding, technische dienst, commerciële dienst, dienst veiligheid en milieu, en juridische afdeling).
Qui cherchons-nous ?
- Opleidingsniveau en studierichting (of gelijkwaardig door ervaring): Professionele Bachelor. Bij voorkeur in een verzekerings- of financiële of juridische richting
- Je bent geïnteresseerd in milieu-, energie-, afval- en waterbeheer
- Je werkt ordelijk en nauwkeurig
- Je bent efficiënt en kan prioriteiten stellen
- Je bent communicatief en kan goed onderhandelen
- Je werkt op een proactieve en oplossingsgerichte manier
- Je bent een teamspeler maar kan zelfstandig werken
- Je hebt een kritische en analytische geest
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Frans
- Je hebt een goede kennis van Word en Excel
- Relevante ervaring als schadebeheerder is een pluspunt
Que proposons-nous ?
- Een job met een echte impact
- Mooie opportuniteiten om opleidingen te volgen en te groeien
- Een grote werkzekerheid
- Een gezond evenwicht tussen je werk en je privéleven
- Een aantrekkelijk loonpakket met extralegale voordelen (groeps-en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques,...)
- ADV-dagen
Compétences liées à la fonction
- Constater les dommages, dégâts, pertes sur les lieux du sinistre et auprès des assurés
- Recueillir les preuves, témoignages et rapports de police auprès des parties impliquées dans le sinistre (victimes, témoins, services de secours, ...)
- Analyser l'origine, la cause et les circonstances du sinistre et définir les responsabilités respectives des parties
- Evaluer le montant des préjudices (corporels, moraux, économiques, ...), établir un rapport de suivi du sinistre
- Emettre une proposition d'indemnisation aux assurés, la réajuster si nécessaire et procéder au règlement
- Vérifier les garanties et les couvertures prévues dans les contrats d'assurances lors de déclaration de sinistre
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.