Enregistrer l'offre
Fonction
Voor een toonaangevende en internationale logistieke speler, gespecialiseerd in de opslag en behandeling van roll-on/roll-of cargo, kijken wij uit naar een Waterklerk.
Als waterklerk is jouw verantwoordelijkheid het vlotte en correcte afhandeling van aanlopen schepen, inclusief gerelateerde documentatie, cargo follow up en husbandry.
Jouw taken bestaan onder andere uit:
- je zorgt voor een goede aanloop van het schip in de haven en verwerkt de nodige administratieve gegevens
- je maakt de nodige douaneformaliteiten in orde en fungeert als eerste aanspreekpunt voor de douane
- je hebt contact met de Federale Politie en haven autoriteiten
- je coördineert het vertrekken van het schip en bezorgt de nodige afvaartgegevens aan de volgende haven/rederij
- je bent verantwoordelijk voor het van of aan boord laten gaan van de bemanning/passagiers
- je zorgt voor een correcte verwerking van de prestaties en bezorgt deze aan de dienst scheepsafrekening teneinde kosten door te factureren aan de rederij
- je maakt specifieke documenten op voor de cargo: bill of loading, manifesten, ...
Dit doe je in een 38u week met een beurtrol systeem waarbij je 1 op de 5 weken 24/24 beschikbaar bent en 1 op 5 weken in het weekend werkt.
Qui cherchons-nous ?
- Je beschikt over een bachelor diploma Logistiek, of kan dit gelijkstellen met relevante ervaring
- Je beschikt over een goede kennis van het Nederlands & Engels - kennis van Frans en/of Duits is een sterke troef
- Je kan vlot overweg met de courante toepassingen van MS Office en leert snel nieuwe software aan
- Je bent een planmatig en organisatorisch talent, klantgericht en een echte teamspeler
- Je bent flexibel en gaat mee in een 24/24 beurtrol alsook weekendwerk
Que proposons-nous ?
- Je komt terecht in een toonaangevend en internationaal georiënteerd bedrijf
- Je mag rekenen op een verloningspakket afgestemd op jouw ervaring en kennis
- Een veelzijdige functie met brede verantwoordelijkheid
- Mooie extralegale voordelen:
- Maaltijdcheques
- Ecocheques
- Groepsverzekering
- Hospitalisatieverzekering
- GSM
- Laptop
- Firmawagen
- Onkostenvergoeding
- Cafetariaplan
- Diverse opleidingsmogelijkheden
Compétences liées à la fonction
- Etablir un plan d'acheminement ou de post-acheminement de marchandises (prestataires, réservations, combinaison des modes de transport, ...)
- Etablir et contrôler les documents liés à la circulation internationale de la marchandise (facture douanière, Déclaration Administrative Unique -DAU-, lettre de crédit, ...)
- Préparer, suivre ou contrôler la facturation d'opérations de transit ou de douane (règlement fournisseurs, taxes douanières, Déclaration d'Echanges de Biens -DEB-, ...)
- Codifier la marchandise à partir du descriptif fourni par le client
- Traiter des dossiers particuliers (litiges, ...) ou transmettre au service concerné
- Suivre l'acheminement des marchandises, informer le client sur le déroulement et présenter des solutions en cas d'anomalies
- Développer un portefeuille de clients/prospects
- Informer et conseiller le client sur les formalités de circulation internationale des marchandises (dispositions légales, taxes, garanties, ...)
- Coordonner l'activité d'une équipe
- Collecter les documents d'expédition de la marchandise et constituer le dossier de la prestation (transit, douane, ...)
- Négocier les modalités de transport avec des compagnies aériennes, maritimes, fluviales, routières, ...
- Etablir les formalités administratives d'une prestation de transport (lettre de transport), LTA (aérien), BL (maritime), CMR (route), CIM (ferroviaire, ...)
Postulez dès maintenant !!
Ce poste vous convient vraiment ? Postulez dès aujourd’hui ! Nous vous contacterons bientôt pour un entretien personnel.