Nieuwsbericht

Terug naar nieuws

Kennis over social media op de werkvloer: een echte must

Jobs

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Niet alleen in ons privéleven spelen deze websites en apps een belangrijke rol, maar ook in het bedrijfsleven. Slechts één verkeerde tweet of post op Facebook kan al vergaande gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf. Daarom vinden bedrijven het steeds belangrijker om een social media beleid te voeren. Zo weten werknemers precies wat wel en wat niet toegestaan is op social media.

Social media zet je bedrijf op de kaart - Konvert
Social media zet je bedrijf op de kaart

Het belang van regels op social media

Sommige werkgevers zijn ontzettend streng als het op social media aankomt. Zij verbannen het gebruik van deze websites volledig, omdat ze denken dat het de productiviteit van hun werknemers vermindert. Toch liggen er ook belangrijke kansen in de wereld van social media. Een bedrijf kan zich makkelijk profileren en kan bovendien in een open gesprek blijven met zijn klanten.

Daarom wordt er geadviseerd om social media wel toe te staan binnen een bedrijf, maar dan met enkele richtlijnen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat werknemers sneller geneigd zijn om social media te gebruiken wanneer ze precies weten welk gedrag is toegestaan op deze online platformen.

Lees ook: Tweeten en liken tijdens het werk, mag dat?

Richtlijnen over social media zijn een must - Konvert
Sta social media toe in je bedrijf - mits enkele richtlijnen

Kennis opdoen over social media

Niet alle werknemers hebben van nature de juiste kennis over het gebruik van social media. Daar kunnen bedrijven op inspelen door een social media expert in te huren. Deze persoon is de hoofdverantwoordelijke op het gebied van professioneel social media gebruik. Zo is hij of zij verantwoordelijk voor de professionele posts op Twitter, Facebook en Instagram namens het bedrijf, maar ook voor het trainen van andere werknemers.

Werknemers leren hoe ze moeten reageren op negatieve reacties online, maar krijgen ook informatie over het posten van content waar geen auteursrechten op zitten. Op deze manier leert een heel bedrijf hoe social media op een nuttige en leuke manier kan worden ingezet.

Top 3 meest gemaakte fouten in een cv

Een goeie eerste indruk is alles wanneer je solliciteert. En daar helpt je cv uiteraard een handje bij. Vermijd alvast deze drie fouten in je cv. Zo maak je meer kans op die eerste uitnodiging.

Lees meer

Wat zijn naast geld de belangrijkste motivatoren voor millennials?

De generatie millenials zijn gekend als jobhoppers. Wil je hen toch in jouw organisatie aan de slag houden? Ontdek hier hoe je daarin slaagt.

Lees meer

Heb jij wat nodig is om te groeien binnen jouw onderneming?

Komt een promotie maar niet op jouw pad? Sleep die sneller in de wacht met deze 7 makkelijke stappen om te groeien binnen jouw onderneming.

Lees meer

Top 3 knelpuntberoepen

Knelpuntberoepen, wat zijn het en hoe ontstaan ze? Lees er hier alles over.

Lees meer