Nieuwsbericht

konvert-header-produ

Wil je productiever zijn op kantoor? Volg dan deze tien tips!

22-10-2018

Soms lukt het gewoon niet om ieder moment van de werkweek optimaal te benutten. Vind jij het lastig om geconcentreerd te blijven en wil je juist wat productiever worden? Volg dan deze tien tips om zoveel mogelijk uit je werkweek te halen. 
 
1. Bereid je goed voor 
 
Begin jij iedere maandag zonder dat je weet wat je gaat doen? Dat kan anders. Gebruik een half uur op vrijdag om alvast je maandag te plannen. Zo kan jij meteen productief aan de slag. 
 
2. Maak een to-do lijst 
 
Het is meestal niet zo moeilijk om een to-do lijst te maken. Het is vooral de kunst om je aan dit lijstje te houden. Maak het jezelf makkelijk door echt alle taken op te schrijven op één briefje. Wat je ook doet: deze moet je allemaal doen! 
 
3. Ruim je werkplek op 
 
Een rommelige omgeving zorgt voor een rommelig hoofd. Zorg er dus voor dat je bureau netjes geordend is, houd je inbox leeg en overzichtelijk en maak ook regelmatig je computer of laptop schoon. Hierdoor kan je aan het werk zonder afleidingen. 
 
4. Koop verse kruiden 
 
Een kantoor kan soms wat muf gaan ruiken. Houd de ruimte fris en krijg meer energie door verse kruiden te kopen. Hang ze op of leg ze neer voor een natuurlijke luchtverfrisser. Vooral rozemarijn, basilicum en munt zijn goede keuzes. 
 
5. Werk in sprintjes 
 
Je bent meestal productiever wanneer je je werkdag opdeelt in kortere sprints. Dit betekent dat je een tijdje erg geconcentreerd gaat werken en vervolgens alle rust neemt. Doe dit een paar keer per dag en je krijgt al je werk af. 
 
6. Je telefoon is een telefoon 
 
Met een smartphone kan je gamen, social media checken en video's bekijken. Wil je geen afleidingen meer? Gebruik je telefoon dan alleen maar als telefoon. Zet je meldingen uit of zet je telefoon in vliegtuigmodus. 
 
7. Creëer gewoontes 
 
Lastige taken wil je liefst vermijden, maar je kunt er ook gewoontes van maken. Des te vaker je iets doet, des te makkelijker het wordt. Maak er dus een gewoonte van om iedere dag een moeilijke taak te doen. 
 
8. Oefen je overtuigingskracht 
 
Vind je het soms lastig om je goede ideeën over te brengen op collega's? Dan is het belangrijk om je overtuigingskracht te trainen. Want voor alles geldt: oefening baart kunst. 
 
9. Een ontmoetingsplek voor je collega's 
 
Af en toe wil je even kunnen ontspannen met je collega's. Creëer daarom een gezellige ontmoetingsplek waar jullie samen kunnen praten of iets lekkers kunnen eten. Zo houd je de werkdag zo levendig mogelijk. 
 
10. Ben je te laat? 
 
Soms slaap je per ongeluk door die vervelende wekker heen. In dat geval kan je best iets lekkers meenemen naar je werk. Deel wat koeken uit om je collega's te vriend te houden.

 

konvert-header-productiviteit
konvert blog knelpuntberoep

Deze vijf jobs zijn niet zo saai als je denkt!

Sommige jobs hebben nou eenmaal niet de beste reputatie. Ze zijn saai, dagen je niet uit of zijn vooral heel eentonig. Wist je dat die reputatie lang niet altijd klopt? Er zijn een aantal jobs die veel leuker zijn dan je denkt!

Lees meer
konvert blog water drinken

Water op kantoor: één op de drie werknemers drinkt te weinig

Om alles uit een werkdag te kunnen halen, is het belangrijk dat werknemers zo gezond mogelijk op kantoor zitten. Dat is helaas niet altijd het geval. Uit onderzoek blijkt namelijk dat maar liefst één op de drie werknemers te weinig water drinkt op het werk.

Lees meer
konvert blog fruit eten op kantoor

Waarom fruit eten op het werk belangrijk is

We weten allemaal wel dat het goed is om iedere dag minstens één portie fruit te eten. Daarom kiezen veel werknemers ervoor om zelf een lekkere appel of banaan mee te nemen naar het werk. Zo kunnen ze genieten van een gezonde snack tijdens de pauze.

Lees meer
konvert blog zingen op het werk

Vijf redenen waarom zingen op het werk goed voor je is

Kan jij ook zo genieten van een lekkere meezingsessie met je favoriete muziek? Dan heb je geluk, want uit onderzoek blijkt dat het alleen maar goed is om te zingen op je werk. Ben je benieuwd waarom? Hier zijn vijf redenen.

Lees meer